Klachtenregeling

Niet tevreden?

Ben je niet tevreden over de behandeling of de uitkomst, laat het mij dan weten, dan ga ik met je in gesprek. Mocht dat niet het gewenste resultaat opleveren, dan kun je terecht bij een onafhankelijke instantie: Centraal Bureau Klachtenmanagement in de Zorg (CBKZ).

Je kunt jouw klacht digitaal indienen via klachten@cbkz.nl met behulp van het klachtenformulier, te downloaden via deze link of per aangetekende post: CBKZ, Antwoordnummer 570, 4200 WB Gorinchem.

U vindt het Klachten- en Geschillenreglement NIP van dr. R. van Knippenberg via [deze link](./20240926 Klachten-en-geschillenreglement-Wkkgz-NIP_01012025.pdf).

In het contact met jou probeer ik zo transparant mogelijk te zijn, voldoende uitleg te geven over de behandeling en andere randzaken, en je aan te moedigen om eventuele vragen, twijfels of knelpunten bespreekbaar te maken.

Desalniettemin kan het voorkomen dat je ergens niet tevreden over bent. Natuurlijk hoop ik dit te voorkomen. Heb je een klacht dan ga ik graag hierover met je in gesprek, zodat we gezamenlijk tot een oplossing kunnen komen.

Wanneer we er samen niet goed uitkomen, is het ook mogelijk om contact op te nemen met de beroepsvereniging waarbij ik ben aangesloten; het Nederlands Instituut van Psychologen (NIP). Mocht je klacht na contact met mij of met de klachtenfunctionaris van de vereniging niet zijn verholpen, dan kun je contact opnemen met een geschillencommissie. Voor meer informatie: klik hier